آموزش پروژه‌محور اندروید استودیو - ساخت بازی‌ Snake درس دوم: کدنویسی کلاس Snake Engine - بخش یکم

۱۵


۰

برای کسب اطلاعات بیشتر، به این لینک مراجعه نمایید: https://fdrs.ir/vya7/ هدف از این فرادرس، آشنایی با نحوه ساخت بازی در اندروید استودیو با استفاده از قابلیت‌های گرافیکی آن است. در این راه، مخاطب با کلاس‌های SurfaceView, Paint و Canvas برای ایجاد بوم و اعمال ترسیم روی آن، کلاس SoundPool برای پخش کردن صداهای بازی و کلاس‌های Runnable و Thread برای کنترل اجرای ریسمان بازی و دسترسی به بوم برای ترسیم کردن آشنا می شود. اندروید استودیو به عنوان مهم ترین IDE برای توسعه اپلیکیشن اندرویدی شناخته می شود و بازی‌ها همیشه برای یادگیری اصول برنامه نویسی، گزینه جذاب و مناسبی به شمار می روند. همراه با توسعه این بازی در اندروید استودیو، مخاطب با نحوه اضافه کردن صداها به پروژه و پخش آن، تمام صفحه کردن صفحه اپلیکیشن، کنترل ریسمان اجرای بازی و سیستم امتیازدهی آشنا می شود و می تواند با الگو گرفتن از آن، شروع به توسعه دادن بازی‌های خلاقانه و جدید خود کند. سرفصل‌های مورد بحث در این فیلم آموزشی عبارت‌اند از: درس یکم: مقدمه‌ ای بر ساخت بازی‌ Snake و تنظیمات ابتدایی تمام صفحه کردن صحنه بازی اضافه کردن صداهای بازی به پروژه درس دوم: کدنویسی کلاس SnakeEngine – بخش یکم ایجاد کلاس SnakeEngine و تعریف کردن متغیرها و اشیای آن کدنویسی متد سازنده کلاس SnakeEngine، متدهای ()pause و ()resume درس سوم: کدنویسی کلاس SnakeEngine – بخش دوم کدنویسی متدها ()newGame ()spawnBob ()eatBob ()moveSnake ()detectDeath ()update ()draw ()updateRequired ()onTouchEvent مفید برای رشته‌های مهندسی کامپیوتر – نرم افزار علاقه مندان به برنامه سازی جاوا در اندروید استودیو مدرس: مهندس محمود خاوریان برای کسب اطلاعات بیشتر، به این لینک مراجعه نمایید: https://faradars.org/ هدف از این فرادرس، آشنایی با نحوه ساخت بازی در اندروید استودیو با استفاده از قابلیت‌های گرافیکی آن است. در این راه، مخاطب با کلاس‌های SurfaceView, Paint و Canvas برای ایجاد بوم و اعمال ترسیم روی آن، کلاس SoundPool برای پخش کردن صداهای بازی و کلاس‌های Runnable و Thread برای کنترل اجرای ریسمان بازی و دسترسی به بوم برای ترسیم کردن آشنا می شود. اندروید استودیو به عنوان مهم ترین IDE برای توسعه اپلیکیشن اندرویدی شناخته می شود و بازی‌ها همیشه برای یادگیری اصول برنامه نویسی، گزینه جذاب و مناسبی به شمار می روند. همراه با توسعه این بازی در اندروید استودیو، مخاطب با نحوه اضافه کردن صداها به پروژه و پخش آن، تمام صفحه کردن صفحه اپلیکیشن، کنترل ریسمان اجرای بازی و سیستم امتیازدهی آشنا می شود و می تواند با الگو گرفتن از آن، شروع به توسعه دادن بازی‌های خلاقانه و جدید خود کند. سرفصل‌های مورد بحث در این فیلم آموزشی عبارت‌اند از: درس یکم: مقدمه‌ ای بر ساخت بازی‌ Snake و تنظیمات ابتدایی تمام صفحه کردن صحنه بازی اضافه کردن صداهای بازی به پروژه درس دوم: کدنویسی کلاس SnakeEngine – بخش یکم ایجاد کلاس SnakeEngine و تعریف کردن متغیرها و اشیای آن کدنویسی متد سازنده کلاس SnakeEngine، متدهای ()pause و ()resume درس سوم: کدنویسی کلاس SnakeEngine – بخش دوم کدنویسی متدها ()newGame ()spawnBob ()eatBob ()moveSnake ()detectDeath ()update ()draw ()updateRequired ()onTouchEvent مفید برای رشته‌های مهندسی کامپیوتر – نرم افزار علاقه مندان به برنامه سازی جاوا در اندروید استودیو مدرس: مهندس محمود خاوریان

Published by: FaraDars — فرادرس
Published at: ۴ months ago
Category: مردم و وبلاگ