آموزش پروژه‌محور یونیتی - ساخت بازی ماشین دو‌بعدی درس چهارم: کدنویسی حرکت ماشین - بخش یکم

۶


۰

برای کسب اطلاعات بیشتر، به این لینک مراجعه نمایید: https://fdrs.ir/w32b/ بازی سازی رویای جذابی است که همه ما حداقل یک بار به آن فکر کردیم. خوشبختانه علاقه و یا حتی وابستگی بسیاری از مردم جهان به بازی، رویای بازی سازی را به یک صنعت پر درآمد تبدیل کرده است. در این فرادرس پروژه محور می خواهیم یک ماشین دوبعدی با فیزیکی بر سبک Hill Climb بسازیم و سعی کردیم مطالبی را بیان کنیم که هم در این پروژه مورد نیاز باشد و هم پیش نیازی برای پروژه‌های آینده شما باشد، مطالبی همچون: تریگرها و توابع مختص به آن، کامپوننت‌های Rigidbody2D و Collider2D که کاربرد بسیار زیادی در بازی سازی با موتور یونیتی دارند. این فرادرس کمک مناسبی برای علاقه مندان به بازی سازی محسوب می شود. سرفصل‌های مورد بحث در این فیلم آموزشی عبارت‌اند از: درس یکم: معرفی کامپوننت‌‌ها آشنایی با مفهوم کامپوننت‌ها کامپوننت Rigidbody2D کامپوننت Collider2D کامپوننت Welljoin2D دسترسی به کامپوننت‌ها از طریق کد درس دوم: وارد کردن اسپرایت‌‌ها آماده سازی و بهینه سازی اسپرایت‌ها درس سوم: پیاده سازی فیزیک ماشین ایجاد ماشین و چرخ‌ها درس چهارم: کدنویسی حرکت ماشین بخش یکم حرکت به جلو و عقب و ترمز تایین لغزندگی چرخ‌ها حرکت دوربین چرخش و حفظ تعادل ماشین در هوا درس پنجم: کدنویسی حرکت ماشین – بخش دوم رفع اشکالات و روشی بهتر برای تغیر تعداد چرخ‌ها درس ششم: باختن کار با تریگرها شکست خوردن و شروع دوباره مفید برای رشته‌های بازی سازی مهندسی کامپیوتر – نرم افزار مهندسی فناوری اطلاعات (IT) مدرس: حسنعلی نجاتی

Published by: FaraDars — فرادرس
Published at: ۱ week ago
Category: آموزشی