آموزش Google Flutter برای طراحی اپلیکیشن‌های موبایل درس ششم: مفاهیم پیشرفته شی‌گرایی Dart

۰


۰

برای کسب اطلاعات بیشتر، به این لینک مراجعه نمایید: https://fdrs.ir/sgc1/ Flutter یکی از چارچوب‌های جدید گوگل، برای توسعه نرم افزارهای اندرویدی و IOS است که این امکان را به برنامه نویسان می دهد که از برنامه، دو خروجی اندروید و IOS را همزمان و بدون تغییر در ساختار کدها، دریافت نمایند. زبان توسعه این چارچوب، Dart بوده که از زبان‌های جدید و مدرن به شمار می رود. هدف اصلی این فرادرس، آموزش زبان جدید Dart و چارچوب برنامه نویسی Flutter است. با استفاده از این آموزش قادر خواهید بود هم برای دستگاه‌های اندرویدی و هم آیفون برنامه بنویسید. اهمیت اصلی Flutter در این است که شما با یک کد، دو خروجی اندروید و IOS دارید. سرفصل‌های مورد بحث در این فیلم آموزشی عبارت‌اند از: درس یکم: آشنایی با فریم‌ورک Google Flutter معرفی Flutter و Dart درس دوم: آماده سازی و راه اندازی محیط توسعه دانلود و نصب اندروید استودیو (Android Studio) نصب فلاتر و دارت در اندروید استودیو نصب فلاتر روی ویندوز افزودن فلاتر به Path ساخت ماشین مجازی در اندروید استودیو اجرای اولین برنامه (Hello Flutter) درس سوم: آشنایی با زبان برنامه نویسی Dart آشنایی با دارت و دارت پد طریقه نوشن یک کد استاندارد در دارت کار با متغیرها در دارت دارت و عددها دارت و Booleans کلمات کلیدی Const و Final در دارت دارت و بازی با رشته‌ها دارت و اپراتورهای منطقی و ریاضی درس چهارم: عبارت شرطی if و حلقه‌ها و توابع در Dart کنترل مقادیر با if حلقه for حلقه while و do while دستور switch آشنایی با توابع مقادیر بازگشتی از توابع مقادیر ورودی به توابع مقادیر اختیاری ورودی به توابع درس پنجم: مفاهیم مقدماتی شی‌ گرایی و استفاده از آن در Dart آشنایی با کلاس‌ها و آبجکت‌ها آشنایی با متغیر کلاس افزودن متد به کلاس‌ها آشنایی با متد سازنده متد سازنده پیشرفته ستر و گترها (Setter و Getter) درس ششم: مفاهیم پیشرفته شی‌ گرایی و استفاده از آن در Dart ارث بری در دارت ساخت یک کلاس و تمرین ارث بری آشنایی با Override ارث بری از کلاس‌های دارای متد سازنده معرفی () ToString درس هفتم: شروع کار با گوگل فلاتر آشنایی با فلاتر بازی با Hello World و آشنایی با Text طراحی متریال در فلاتر آشنایی بیشتر با Text نوشتن یک کد تمیز (Stateless Widgets) ساخت Library‌ها درس هشتم: آشنایی با Widget‌های فلاتر – مقدماتی لایوت‌ها، ستون و ردیف معرفی Expanded ساخت گرافیک‌های زیبا با Stack درس نهم: آشنایی با Widget‌های فلاتر – پیشرفته Scaffold Bottom Navigation و پاسخگویی به انتخاب کاربر Floating Action Button ساخت دکمه‌های سفارشی با GestureDetector تزیین کاری با BoxDecoration درس دهم: آشنایی با Stateless و Stateful در فلاتر فرق بین Stateless و Stateful ساخت برنامه شمارنده ۱ ساخت برنامه شمارنده ۲ ساخت برنامه شمارنده ۳ چالش (برنامه شمارنده) پاسخ به چالش درس یازدهم: ساخت یک صفحه لاگین با استفاده از فلاتر افزودن لوگو به ابتدای صفحه افزودن TextField و دکمه‌ها معتبرسازی مقادیر ورودی درس دوازدهم: ساخت برنامه محاسبه توده بدنی با استفاده از فلاتر طراحی رابط کاربری ۱ طراحی رابط کاربری ۲ تکمیل نهایی مدرس: مجتبی حسین پور

Published by: FaraDars
Published at: ۱ month ago
Category: